onsdag 12. september 2012

Legobursdag

I dag feiret Theodor bursdagen sin med kompiser fra klassen. Han bestemte seg rett etter bursdagen sin i fjor at han ville ha legobursdag. Og det ble det!
 
Her kommer noen bilder av bordet, invitasjonene og kakene.
 
Bordet dekket jeg med beige tallerkner som jeg pyntet med blå servietter og noen legoklosser. I stedenfor glass hadde alle hver sin lille flaske med navnet sitt på og et lite sugerør. Disse sto på "glassbrikker" laget av lego. Flaskene jeg brukte er sviskesaftflasker. Vi lagde også en skål av lego til sprøløk. Jeg pyntet med norgesglass som jeg fylte med lego, noen store legohoder og små biler og båter av lego.
 
 
 
 
 
 
 
Invitasjonene bestod av tre deler. En del hvor jeg hadde skrevet navnet til den som skulle få invitasjonen, en del hvor det sto invitasjon og den siste delen var selve invitasjonen. Alle tre delene var laminert. Jeg festet dem samme med en liten dings som jeg egentlig ikke vet hva heter.. men den ligner på en sånn som holder proppen i vasken fast. :)



 De siste årene har vi gått bort fra godtepose i bursdagene, gjestene har heller fått med seg en liten gave. Sikkert ikke nødvendig, MEN veldig hyggelig! I år fikk hver gjest en liten pakke lego.. en liten bil, båt eller motorsykkel. Gutta var veldig fornøyde! Gavene hadde jeg pakket inn i gråpapir og pyntet med et lite legohode.  

 
På kakemenyen i dag sto sjokoladekake formet som et legohode og gele. Geleen var også formet som lego - to store legoklosser og små legomenn og klosser rundt.


 
Theodor gikk til sengs som en lykkelig liten/stor gutt - svett i luggen etter masse herlig lek med kompisene sine. Nå skal mor pakke, for i morgen går turen til Polen med jobb. Gleder meg!
 
Ha en super kveld videre!
 
Litt sliten bursdagsmamma-klem fra Charlott

12 kommentarer:

  1. Utrolig kult! Gode ideer for pynting og tema :)

    SvarSlett
  2. Nei og nei SÅ utrolig fint,kult og morsomt!! Du er så flink Charlott:)Må være en drøm for en liten gutt/jente å sette seg ved dette festbordet.

    Dette kommer hverken bursdagsgutten eller hans gjester å glemme med det første,tenk på alle gode opplevelser du gir dem . Det er bare SKJØNT det:)
    Mange gode klemmer fra Vibeke

    SvarSlett
  3. Skal si det blei kult. Guttebass blei nok veldig fornøyd. Du er så kreativ og flink. God tur til polen jeg skal kose meg med gullene på dyrskuen.;-). Klem mamma

    SvarSlett
  4. Hei vennen!!! Så utrolig fin ide`!!! Og så flott et bord, kake og gele!!! Dette er du kjempegod på!!! du er superkreativ og flink altså!!!!

    God tur til Polen og kos deg masse, masse!!!!

    klem fra Anne-Marit

    SvarSlett
  5. Å hjelpes meg...går det an?
    Noe sååå tøft!
    Du er jo bare helt rååå på å bake og lage bursadag.
    Tenk på de guttene...de kommer aldri til å glemme det!

    Riktig god tur og kose deg massevis skjønne du!
    Klem Camilla.

    SvarSlett
  6. Helt fantastisk kult og flott! Rene linjer, men allikevel en haug med lego:) Du er så flink! Jeg elsker bloggen din:)

    SvarSlett
  7. Så kult tema på guttebursdagen! Kjepeartig og kreativt laget altsammen, så gjennomført! De glassflaskene, er det gamle babydrikks flasker? Supersmart å bruke de til drikkeglass i såfall;) Likte også kjempegodt den gule legokaka, så kuul!!!
    Legger meg til som følger jeg, følger deg på instagram også:)
    ha en fin helg!
    Klem Merete

    SvarSlett
  8. Oj, så stilig og gjennomført! imponerende!
    Tenker både bursdagsbarnet og gjestene var fornøyde:-)

    Gled deg til klærne fra blingo kommer, de var virkelig kjempefine!

    Klem

    SvarSlett
  9. Hei du!
    Du, tusen takk for hyggelig kommentar inne hos meg- får meg til å smile! Kjempe hygelig at du har lyst til å følge meg både gjennom bloggen ogg instagram! Du er søt:)

    ..og "wow", sier jeg bare!!!For et aldeles herlig barneselskap. Mer gjennomført tror jeg du må lete lenge etter! Utrolig kult rett og slett!

    ...flink er du:)

    Ønsker deg en flott søndagskveld!
    Klem fra meg

    SvarSlett
  10. Så gjennomført og fint. Du er virkelig dyktig Charlott.
    Klem fra Tonje Merethe

    SvarSlett
  11. Nydelig. , kan jeg spør hvor du fikk tak i lenkene til invitasjon ?

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei hei!

      De fikk jeg kjøpt hos mini-mal på Lasses-senteret på Rugtvedt. :)

      Charlott

      Slett