søndag 22. april 2012

Det viktigste rommet!

Det viktigste rommet i huset er vaske- og garderoberommet vårt. Med fem i familien blir det mye klesvask. Da vi bodde i det gamle huset vårt lagde vi et rom som var kombinert vaskerom og garderobe, og jeg var HELT sikker på at dette måtte inn i det nye huset også.


Inne på selve vaskerommet har jeg 3 skap, det ene med en dyyyp utslagsvask. All innredning er kjøpt på Ikea. Vi kjøpte ny vaskemaskin og ny tørketrommel i anledning nytt hus og er veldig fornøyde. Det er en maskin med stor kapasitet, noe som gjør at den ikke trenger å gå så ofte.



Disse flaskene har jeg vist frem tidligere. Jeg har skyllemiddel på flaskene og vaskepulver i krukkene. Rundt krukkene har jeg festet en liten tag for å skille vaskepulver til hvitt og farget tøy fra hverandre. Alt dette er handlet på amdesign.


Disse geniale (!) skapene har jeg også kjøpt på Ikea. De er til skittentøy. Jeg sorterer skittentøyskurven fra badet, og når jeg skal vaske er det bare å slenge inn i maskinen og sette på riktig temperatur. Jeg har et skap til lyst tøy 40 og 60 grader. Et til farget tøy 40 og 60 grader. Det siste skapet har jeg ull i det ene hullet og håndvask i det andre. De tar liten plass, men rommer masse. 


Her er garderoberommet vårt som er i tilknytning til vaskerommet, dette rommer alt tøyet vårt.


Det er sortert i bokser. Hver kveld finner jeg frem tøy som jeg legger i en liten kommode vi har på badet, slik at ungene kan gå i skuffen sin på morgenen og finne det de skal ha på seg. Boksene inneholder også sengetøy og laken. På toppen av hyllene står alt tøy som er for lite for Theodor og for stort til Elias. Dette er sortert etter størrelse slik at jeg kan plukke ned en og en boks etterhvert som mini vokser.



Alle boksene er merket med tøy og navn. Da kan også pappa'n finne frem. ;)

Jeg elsker dette systemet og jeg slipper at det ligger tøy overalt i huset. I tillegg har vi frigjort masse plass på soverommene. Mindre støv på soverommene blir det også. Har du mulighet til å få deg et slikt rom, anbefaler jeg det på det sterkeste!!

Organiseringsklem fra Charlott

18 kommentarer:

  1. Det der ble jeg misunnelig på, så heldige dere er som har plass til den deilige garderoben :)
    Jeg syns aldri klesvaska blir tom...og jeg har et barn. Kan tenke meg det er nydelig med det rommet der når man har 3:)
    Ønsker deg en koslig Søndagskveld :)

    SvarSlett
  2. Fytti!! Sånt system vil jeg også ha! :-) *ønske meg hardt* Ha en fin søndagskveld!

    SvarSlett
  3. Guri så flink du har vært !!
    Å ha et så godt organisert system, må være helt topp med småbarn.
    Har vært på generaprøvelåpning i dag på det nye IKEA varehuset som skal åpne her i Bergen 2. mai :))) Å da så jeg disse geniale skapene til skittentøy som var helt super !!

    Klem Heidi

    SvarSlett
  4. WOW!!! Det systemet skulle Fruen gjerne hatt!!!! Men er desverre ikke plass til det her og nå.. Kanskje dette må vises til mannen, så vi får gjort noe med vaskerommet i den uinnredde kjelleren, hm ;)

    Ønsker deg en fin uke :)

    Klem Fru Thronsen

    SvarSlett
  5. Fy søren...det må jo være helt fantastisk, nydelig å ha så orden :) Nå skal jeg rett inn på nettsiden til ikea å sjekke hva disse skapene kostet for de var jo helt geniale :)

    Hatten av for deg Charlott...du er en kløpper på orden ;)

    Klem klem

    SvarSlett
  6. Fy søren dette var genialt! Sånt burde alle ha! Men skulle vi hatt det her måtte vi nok faktisk bygd på huset litt... hehe:)

    SvarSlett
  7. Hei! Jeg elsker systemet ditt og det kjempefine vaskerommet!!
    Her er det orden og system, lyst og lekkert!!!
    Ha en fin uke :)
    Klem fra Anne-Marit

    SvarSlett
  8. Dette er virkelig drømmerommet for en husmor ;)
    Om mulig enda flottere enn det du hadde i ditt forrige hjem! Heeeeerlig,flott og super praktisk.
    Klem

    SvarSlett
  9. Oi, for et herlig system!!
    Å så geniale skap fra ikea! Disse har jeg ikke sett før, men de må jeg se nærmere på! :)

    SvarSlett
  10. For ett system, og for en drøm!
    Jeg måper, og ønsker..
    At jeg også hadde slik <3

    Måtte mandagen din bli fin :)

    SvarSlett
  11. Hei CharLott.
    Har fulgt med på bloggen din i ny og ned. Gratulerer med nytt hus fyllt med masse inspirasjon...
    Vaskerommet ditt må "neste" være toppen av lykke ;) Skittentøyskapene fra Ikea tror jeg skal bli mitt nye innkjøp...
    Håper alt er bra med deg og dine søte små :)

    Mvh Thea (x-Stokkevannet)

    SvarSlett
  12. wooww.. super flott da, skulle gjerne sett planløsningen deres, har du lagt ut det ?

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja den ligger ute den og. Let under husbygging så tenker jeg du finner den. ;)

      Charlott

      Slett
  13. Herlig de der sroteringsskapene!
    Hvilke typer skap er det?

    SvarSlett
    Svar
    1. Vi har kjøpt dem på Ikea. Hvis du søker på skittentøyskap på Ikea sin hjemmeside kommer de opp. :)

      Lykke til!

      Charlott

      Slett
  14. Lekkert! Og veldig, veldig praktisk =))

    SvarSlett
  15. Bolette Lindholdt7. mai 2012 kl. 21:42

    Ser bare super flott ut :)

    SvarSlett
  16. Oi oi!! såååå lekkert vaskerom! Vårt vaskerom er ganske lite, men har en liten bod på innsiden som jeg har sterkt vurdert og rive veggen inn til for å få større plass :D

    Takk for linken, dette legger jeg under "favoritter" til vårt vaskerom skal til pers til høsten/vinteren :D

    KLem♥

    SvarSlett