torsdag 17. mai 2012

17. mai


Se på denne vakre buketten da! I dag har vi feiret 17. mai i kjent stil. De to eldste i bunader som tanten til Tore har sydd. Elias har en festdrakt, håper han også har bunad til neste år.


Tulla må finne seg i at mamma'n liker å ordne håret hennes. 17. mai er jo en ypperlig anledning til dette. Så i dag ble det flette med sløyfebånd i.  


Fletten gikk rundt hele hodet og endte i en sløyfe på den ene siden.


17. mai-bordet dekket jeg med linduk, maxi-strå serviset, blå og hvite servietter. Glassene pyntet jeg med litt sløyfebånd. Tre kubbelys; rødt, hvitt og blått på stjernefat. To Gerbera fikk også pynte bordet.


Svigermor hadde laget deilig lapskaus til oss. Planen var å grille, men med en noe usikker værmelding tok vi ikke sjansen.

I dag bestemte jeg med for å lage et kakebord, med inspirasjon fra denne bloggen her. Hun lager noen fantastiske bord. Mitt ble en light-variant. :)



Prøvde meg på noen cake-pops for første gang. Tror jeg må prøve meg på dette flere ganger, med ulike smaker.


Cookies hører også med. Jeg ELSKER disse og de får jammen ben å gå på. Oppskriften på disse kommer senere.


Liten dessert i babymat-glass. I dag ble det gele, vaniljesaus og blåbær.


17. mai-kaken i år ble sjokoladekake med marsipantrekk. Røde, hvite og blå blomster i marsipan som pynt.


Litt deilig frukt som et tillegg til alt det søte.

Nå er det sofaen som kaller resten av kvelden. Nyt det som er igjen av den!

17. mai-klem fra Charlott

4 kommentarer:

  1. Nydelige barn :) Wow,så fint hår på Pernille! Skulle ønske jeg kunne sånt. . . *sukk* Perfekt 17 mai stemning på bordene hos dere da,alt fra pynt til alt det gode du har laget. Flink du,kan tenke meg gjestene var fornøyde :)

    SvarSlett
  2. Så fint bord du hadde laget med masse fristelser! Jeg laget kanelknuter i dag, etter inspirasjon fra din blogg; de falt i smak :)
    Ha en fortsatt fin kveld!

    SvarSlett
  3. Nam..nam... de var mye fristende ja.. Ser ut til at dagen var vellykket! ha en fortsatt fin kveld!

    SvarSlett
  4. Tusen takk for en koselig 17 mai og deilig mat og kaker. Glad i dere klem mamma.

    SvarSlett