tirsdag 14. februar 2012

Heklet puff

Lenge siden sist nå.. og da lovet jeg en liten oppdatering på fremskrittene i huset. Men jeg må bare beklage for jeg har ikke fått tatt noen fine bilder, da det ser ut som et takras i huset om dagen.

Jeg har fått kost meg med litt håndarbeid, noe jeg liker veldig godt. :) Jeg har prøvd ut et nytt garn som heter traphilo. Det er et garn som er laget av stoffremser. Litt tungt å hekle/strikke med, men det blir innmari kult! Jeg har strikket en side til en pute Theodor skal ha på rommet sitt, heklet en beholder han skal ha blyanter i på pulten sin og heklet en puff.


Jeg har lenge hatt lyst på en heklet eller strikket puff og har lett etter en fin oppskrift. Plutselig snublet jeg over en hos en lokal garnbutikk. Kjøpte den med meg og betilte garn på nett. På tre kvelder var puffen ferdig. Denne er til minibassen og nå skal jeg begynne på en til hver av de store. Puffene skal bo i loftstua så ungene kan sitte på dem når de ser på TV.


Puffen har jeg fylt med en avdanket dundyne jeg fikk av svigermor, så den er god og myk å sitte på.

Kunne du tenke deg å hekle denne, send meg en mail..så ordner jeg en oppskrift.

Fin tirsdag!!

Hekleklem fra Charlott

3 kommentarer:

  1. Så Kjempekul den var da :)
    Jeg er ikke noe reser i strikking, men tror du jeg kan klare dette, så ønsker jeg gjerne en oppskrift :))

    Sender deg en mail og
    Klem Heidi

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Heidi!

      Tusen takk! :) Den er heklet og det er kun fastmasker, så den er veldig lett. :)

      Mailen er charlotteidbo@gmail.com

      Klem C

      Slett