søndag 13. november 2011

Det er så mange valg...

Det er jammen mange vanskelige valg man skal ta i en husbygge-prosess. Jeg syntes vi bytter mening hele tiden jeg. Nå har vi kommet dit at vi må sette inn peis slik at vi får gjort ferdig taket i 2. etasje. Når det gjelder pipe har valget falt på en stålpipe. Det var ikke det vanskelige valget.. men når det derimot kommer til peis blir det litt værre.


I utgangspunktet ville vi ikke bruke kjempemye på peis, siden den i hovedsak skal brukes til "kosefyring". Vi har vannbårenvarme, så behovet vårt blir ikke så stort. Vi har kikket på noe i denne stilen med sideglass, så man kan nyte utsikten til peisen fra spisestuen også.


MEN... så kom jeg over denne i dag. Filler'n og! For nå er jeg jo IN LØW!!! Den er jo så fin.. men prislappen viser jo litt mer også. Nå er jeg så i tvil! Velger vi denne, går vi nok for en modell som går helt til taket og som da vil skjule stålpipen i 1. etasje.


Vi gjorde et kupp på ytterdør og innerdører i dag, så vi har jo "spart" inn litt der i forhold til budsjett. Noen som har en formening?

Jeg har også kikket litt på lysekrone til å ha i trappehuset. Der er det ganske høyt under taket, så vi må ha en som tar litt plass. Jeg kom over disse to, og må høre litt med husbonden hva han mener.




Hmm.. greit å ha noe å tenke på i kveld når man egentlig skulle sovet. ;)

Hvis noen har noen formeninger tar jeg dem i mot med takk!

Klem Charlott

(Bilder lånt av Jøtul, Lampemagasinet og tilboligen.no)

3 kommentarer:

  1. Forstår at det er vanskelig..vi holder jo på i månedsvis for å velge dørmatter, eller en lampe, så å skulle bygge og innrede ett hus, klarer jeg nesten ikke forestille meg engang! :)

    Lysekrone er jo helt fantastisk. Du er heldig som kan ha det! Her ville det nok sett litt malplassert ut. :)

    Lykke til med valgene!

    SvarSlett
  2. Hei på deg.
    Skjønner at det må være vanskelig å velge..., mange, store og kostbare valg må gjøres.
    Ønsker deg lykke til med dine valg!!
    Nydelige lysekroner, og må innrømme at jeg falt for den siste ovnen...
    Ha en riktig fin kveld ;)

    SvarSlett
  3. Det er ikke få valg man må ta nei, og forstår den med peisen, var kjempe fin. Og det samme var begge lysekronene =)

    Ha en kjempe fin helg.

    SvarSlett