mandag 4. juli 2011

Barnerommene

Endelig er spaden.. eller gravemaskinen satt i jorden på tomta. De har fått sprengt litt og håpet er at ringmuren blir satt fredag om en og en halv uke. Jeg merker at når det nå skjer litt der oppe kan jeg begynne å drømme og planlegge litt igjen. I dag fikk jeg endelig landet tapet-valg til barnerommene.


Til tulla ble tapeten kjøpt inn for noen måneder siden. Hennes valg har falt på en i svart og hvitt fra Flugger.
Hun er meget bestemt på hvordan det skal se ut på rommet hennes, så planen er at det skal blir litt glam-faktor der inne. Hun skal ha denne tapeten på en vegg og resten av veggene i en litt glansfull hvit. Hun gleder seg stort og man merker at hun begynner å bli stor jente.


(Bildet er lånt av flugger.no)


For de av dere som kjenner Theodor vet dere at han er en liten gutt med full fres hele tiden. Han har fått være med å bestemme litt han også, men har ikke så bestemte meninger som storesøster. Han vil vel egentlig ha alt han ser. Vi endte til slutt på en fototapet, med et litt morsomt bilde av han. Det vil bli et bilde på 120x250 cm som pryder deler av den ene veggen. Vi har mange stilige bilder av Theodor, men valget har falt på dette:


Bildet ble tatt i påsken for noen år siden. Skal beskjære bildet slik at ikke Tore er nederst i hjørnet. Theodor syntes det er skikkelig kult at han skal ha bilde av seg selv på veggen.


Til Elias har jeg funnet en utrolig søt tapet. Elias sitt rom har vært litt hodebry for meg. Jeg ville gjerne ha en tapet som kan kan ha i noen år, men som allikevel er søt nå når han er liten. Han kommer til å ha denne tapeten på en vegg og en av blåfargene i tapeten på de tre andre. Hvilken av blåfargene ville dere valgt?


(bildet er lånt av photowall.no)

Nå skal alt av innredninger planlegges! Gleder meg. :) Nyt sommervarmen.

Tapethilsen fra Charlott

3 kommentarer:

  1. Å så fint det komme til å bli :) Å så bra at planleggingen er gjort unna i god tid !! Godt med alt so er gjort liksom :) Blir spennende å følge deg videre i prosessen :) Masse lykke til og riktig god sommer !!
    Klem Heidi (legger meg til som følger :)))

    SvarSlett
  2. Tusen takk Heidi! Så koselig kommentar! Har lagt meg til som følger på bloggen din og! :) Var innom og kikket litt der i stad, og der kan jeg finne mange gode tips og god inspirasjon!

    God sommer til deg og!! :)

    Klem C

    SvarSlett
  3. så fin blogg du har Charlott! Jeg synes du burde ha blåfargen som er på "pilene" i tapeten. Den som er veldig veldig lyseblå, nesten hvit :) Kjempe forsomt å se på all planleggingen og hvordan det blir!

    Helene Spilling :D

    SvarSlett